Temat 18. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Poniżej znajduje się fragment tematu. Z pełną wersją zapoznasz się w podręczniku Informatyka 1-3.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie treści na stronie dlaucznia.migra.pl chronione są prawami autorskimi. Dowiedz się więcej.
- Jakie znasz zasady przygotowywania multimedialnych?
- W jaki sposób tworzy się konspekt w edytorze tekstu?
- Czym jest szablon dokumentu?
1. Typy prezentacji multimedialnych
Prezentacje multimedialne są powszechnie stosowane w edukacji i w biznesie. Wykorzystuje się je w celach komunikacyjnych lub marketingowych.
2. Etapy przygotowywania prezentacji multimedialnej
Mamy wygłosić 10 minutową prezentację z geografii na temat czynników kształtujących temperaturę powietrza. Jak wykonać prezentację multimedialną, która będzie wspomagać nasze wystąpienie?
Zapoznaj się z treścią podręcznika oraz materiałem dotyczącym etapów przygotowywania prezentacji multimedialnej:
2.1. Planowanie prezentacji
Ćwiczenie 1. Wpisujemy informacje do nagłówka i stopki
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z treścią w podręczniku
2.2. Tworzenie prezentacji
Aby zaimportować konspekt z dokumentu tekstowego zapisanego w pliku,
należy:
• otworzyć nową prezentację multimedialną,
• wybrać opcję Otwórz i w oknie otwierania pliku wybrać typ pliku Wszystkie
pliki (lub Wszystkie konspekty),
• odnaleźć i otworzyć dokument zawierający konspekt, na podstawie którego
chcemy utworzyć prezentację.
Ćwiczenie 2. Tworzymy prezentację
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z treścią w podręczniku. Wykorzystaj plik zapisany w ćwiczeniu 1. lub pobierz plik
Plan prezentacji:
Pobierz Plan_prezentacji.docx
Wskazówka: Tworząc kolejne slajdy możesz zainspirować się poniższą animacją:
Ćwiczenie 3. Modyfikujemy prezentację
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z treścią w podręczniku. Wykorzystaj plik zapisany w ćwiczeniu 2.
Ćwiczenie 4. Dodajemy animacje
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z treścią w podręczniku. Wykorzystaj plik zapisany w ćwiczeniu 3.
Ćwiczenie 5. Dodajemy przejścia slajdów
2.3. Dodawanie dźwięków i filmów
Aby dodać do prezentacji film, należy:
• na karcie Wstawianie lub w menu Wstaw wybrać opcję wstawiania filmu
(np. Film, Wideo),
• wybrać źródło (np. z pliku, z kolekcji filmów).
2.4. Wybieranie formatu pliku
Ćwiczenie 6. Zapisujemy prezentację z innym formacie
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z treścią w podręczniku. Wykorzystaj plik zapisany w ćwiczeniu 5.
2.5. Drukowanie materiałów informacyjnych i notatek
Ćwiczenie 7. Sprawdzamy różne formy drukowania materiałów
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z treścią w podręczniku. Wykorzystaj plik zapisany w ćwiczeniu 5.
2.6. Ustalenie parametrów pokazu i pokaz
O czym należy pamiętać przy wygłaszaniu prezentacji?
- Przed pokazem dobrze jest przejrzeć konspekt prezentacji i notatki.
- Ważne jest pierwsze wrażenie, dlatego należy dopracować wstęp prezentacji. Ma on za zadanie przygotować odbiorców do obejrzenia pokazu. Wstęp nie powinien być zbyt długi.
- Kluczową sprawą jest utrzymanie kontaktu z odbiorcami. Jest to niezbędne, aby zaciekawić ich swoim pokazem.
- Trzeba dobrać tempo wyświetlania pokazu do percepcji odbiorców.
- Nie warto czytać tekstu umieszczonego na slajdach. Każdy ma go przecież przed oczami. Powinno się go raczej komentować i uzupełniać, aby widzowie mogli lepiej zrozumieć prezentowaną tematykę.
- Jeśli pokaz nie jest zbyt długi ani skomplikowany, najlepiej poprosić słuchaczy, aby zadawali pytania dopiero po jego zakończeniu.
- Pod koniec prezentacji zawsze warto jeszcze raz powtórzyć jej najważniejsze punkty.
Podziel się swoimi sugestiami do tego tematu
Cały czas się rozwijamy i zależy nam, aby treści dostosować do oczekiwań nauczycieli i uczniów. Masz sugestię do tego tematu? Napisz do nas:
Kto przetwarza moje dane?
Administratorem danych osobowych jest wydawnictwo Migra Sp. z o.o., ul. Świeradowska 51/57, 50-559 Wrocław (dalej „wydawnictwo”).
Powierzone dane są wykorzystywane wyłącznie dla potrzeb wydawnictwa i nie są udostępniane innym podmiotom w celach marketingowych.
Pewne dane mogą być przekazywane innym podmiotom (np. świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie) w celu realizacji umowy.
Skąd wydawnictwo ma moje dane osobowe?
Zgodę na przetwarzanie danych wyraziłeś w czasie rejestracji na naszej stronie. Dane osobowe zostały przekazane przez Ciebie w czasie rejestracji lub w trakcie korzystania ze stron udostępnianych przez wydawnictwo.
W jakim celu wydawnictwo przetwarza moje dane osobowe?
Dane przetwarzane są w celu:
- świadczenia usług na stronie wydawnictwa (np. kalendarz nauczyciela, testy, multibooki, wersje demonstracyjne podręczników),
- zapewnienia stabilności pracy systemu (logi systemowe),
- kontaktu w sprawach dotyczących utrzymania konta lub realizacji bieżących zamówień.
Dodatkowo za Twoją zgodą dane przetwarzane są w celu:
- dostarczania zamówionych podręczników (w tym egzemplarzy bezpłatnych), materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych, poradników metodycznych lub innych materiałów,
- informowania o konferencjach i szkoleniach,
- informowania o produktach i promocjach.
Jak długo przechowywane są moje dane?
Dane osobowe przetwarzamy przez czas wykonywania usługi (posiadania przez Ciebie konta w systemie wydawnictwa), a także po jej zakończeniu w celu:
- obsługi reklamacji,
- zabezpieczania lub dochodzenia ewentualnych roszczeń,
- wypełnienia obowiązków wynikających z innych przepisów prawa, przede wszystkim przepisów podatkowych i rachunkowych.
Jakie mam prawa?
Masz prawo do:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, uzyskania informacji czy i które dane są przetwarzane,
- poprawienia lub sprostowania danych,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie Twoich danych, żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- otrzymania dostarczonych danych osobowych oraz przesłania ich do innego administratora,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w Rzeczpospolitej Polskiej lub organu nadzorczego w innym państwie Unii Europejskiej właściwym ze względu na miejsce zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia, jeżeli sądzisz, że przetwarzanie danych osobowych narusza postanowienia RODO*.
Z kim mogę się kontaktować w sprawie danych osobowych?
W sprawach związanych z danymi osobowymi możesz się kontaktować pod adresem: biuro@migra.pl.
Adres pocztowy: Migra Sp. z o.o., ul. Świeradowska 51/57, 50-559 Wrocław.
*) ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)